Klachten

Pensioenfonds Beton probeert u altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over het pensioenfonds en misschien zelfs een klacht wilt indienen.

Heeft u een klacht of bent u het niet eens met een beslissing? Neem dan contact met ons op. Wij staan voor u klaar en hopen samen een oplossing te vinden. 

Zo kunt u een klacht indienen

  1. Neem contact met ons op

    Een klacht kunt u indienen bij onze pensioenuitvoerder Appel Pensioenuitvoering. Een klacht indienen kan op de volgende manieren:

    - Per telefoon: 088 119 80 40

    - Per mail: deelnemersbeton@appelpensioen.nl

    - Via het contactformulier op onze website

    -  Per brief naar Postbus 1044, 2280 CA Rijswijk

    Leg duidelijk uit waar uw klacht over gaat. Vermeld ook uw klantnummer en telefoonnummer. Binnen 5 werkdagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Gebruikt u mail of het contactformulier, dan krijgt u de ontvangstbevestiging direct.

  2. U krijgt antwoord van ons

    Binnen 4 weken nadat u de klacht hebt ingediend, ontvangt u van ons een brief met onze beslissing. Als wij meer tijd nodig hebben dan informeren wij u daarover. 

  3. Bent u het niet eens met onze beslissing?

    U kunt binnen 4 weken bezwaar indienen bij het uitvoerend bestuur. Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de beslissing. U kunt het bezwaar op dezelfde manieren indienen als bij stap 1:

    - Per telefoon: 088 119 80 40

    - Per mail: deelnemersbeton@appelpensioen.nl

    - Via het contactformulier op onze website

    -  Per brief naar Postbus 1044, 2280 CA Rijswijk

  4. U krijgt antwoord van ons

    Het bestuur behandelt uw beroep binnen 2 maanden.

    Binnen 10 werkdagen na de behandeling van uw beroep laten we weten wat het bestuur heeft besloten. U krijgt hierover een brief.

  5. De Ombudsman Pensioenen

    Bent u het niet eens met de uitkomst van een klacht over het pensioenreglement? Dan kunt u terecht bij de Ombudsman Pensioenen. Het adres van de Ombudsman Pensioenen is:

    Ombudsman Pensioenen

    Postbus 93560

    2509 AN Den Haag

    www.ombudsmanpensioenen.nl

    U kunt de beslissing over uw klacht ook direct aan de burgerlijke rechter voorleggen.