Contact en service

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Dit zijn vragen die vaak worden gesteld:

U bent verplicht om de pensioenpremies vóór de vervaldatum op uw voorschotfactuur te betalen. Alleen in bijzondere gevallen kunt u uitstel van betaling bij ons aanvragen. Als dit wordt toegekend, krijgt u van ons daarvan schriftelijk bevestiging. Tot die tijd bent u verplicht om de pensioenpremies op tijd te betalen.

U kunt tijdelijk of definitief geen personeel meer hebben. Bij Geen personeel meer leest u welke stappen u in beide gevallen moet nemen.

U betaalt pensioenpremie voor uw werknemers. De facturatie gaat iets anders dan u gewend bent, omdat Centric Pension and Insurance Solutions B.V. de administratie van uw pensioenfonds heeft overgenomen van Syntrus Achmea Pensioenbeheer.

Hoe vaak krijg ik een nota?
We werken met maandnota’s die we achteraf in rekening brengen in plaats van met voorschotnota’s per kwartaal. Dat heeft voordelen voor u: u hoeft geen grote bedragen voor te schieten. En u controleert direct de maandpremie met de door u aangeleverde gegevens. De premiegegevens van uw fonds vindt u op de pagina over de pensioenadministratie. 

Op basis van welke gegevens wordt de nota berekend?
Voor de berekening van de maandnota januari gebruiken wij de premiegegevens van eind 2017 zoals die bij ons bekend zijn. De excedentregeling (een aanvullende regeling voor medewerkers bovenop de pensioenregeling) is nog niet ingeregeld. Als u een excedentregeling heeft, sturen we de eerste factuur hiervoor in februari 2018. Voor het aanleveren van loon- en dienstverbandgegevens blijft u gebruikmaken van Pensioenaangifte. De gegevens die u aanlevert voor de 15e van de maand, verwerken we in de nota van die maand. Alles wat u daarna aanlevert, verwerken we in de nota van de volgende maand. Een eventuele correctie op de nota verwerken we direct; voorheen werd zo’n correctie verdeeld over de nota’s in een kalenderjaar. Gaat een werknemer uit dienst, dan stoppen wij de premie direct. 

Wat staat er op de nota?
Op de nota ziet u de totaalpremie voor al uw werknemers en wat wij tot nu toe in rekening brachten. En natuurlijk ziet u wat u deze maand moet betalen. In de bijlage van de nota staan de gegevens per werknemer. Op de achterkant van de nota vindt u een uitleg bij de gebruikte termen. De specificatie staat in januari niet in alfabetische volgorde. Dat is anders dan u gewend bent. Wij gaan onze specificatie aanpassen en de deelnemers hierop vermelden in alfabetische volgorde. 

Binnen hoeveel dagen moet ik betalen?
U ontvangt de maandnota steeds in de laatste week van de maand. De betalingstermijn is 14 dagen. Op de factuur ziet u de vervaldatum.

Kan ik een kopie van een factuur krijgen?
Facturen ná 1 januari 2016 kunt u online inzien, opslaan en printen. Van eerdere facturen - dus facturen vóór 1 januari 2016 - kunt u een kopie van uw factuur aanvragen.

Naar alle veelgestelde vragen.

Staat uw vraag er niet bij?

Stuur een e-mail

Telefoon

Bel ons op 088 919 38 11. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 8.00 tot 18.00 uur.

Postadres

Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor de Betonproductenindustrie
P/a Centric Pension and Insurance Solutions B.V.
Klant Contact Center
Postbus 340
3400 AH IJsselstein

U hebt een klacht

Wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kunt u niet tevreden zijn. Laat het ons weten. We zoeken samen met u naar een oplossing. Lees hier de klachtenprocedure.